Δραστηριότητες πασχαλινών διακοπών
Αγαπητέ γονέα
Στη διάρκεια των πασχαλινών διακοπών θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα με το παιδί σας. Ο σκοπός των παρακάτω ενεργειών δεν είναι ο μαθητής ή η μαθήτρια να συνεχίζει να διαβάζει και να κάνει αριθμητικές πράξεις με τη σχολική έννοια (της αγγαρείας) αλλά με την έννοια της ευχαρίστησης και του παιγνιδιού. Έτσι λοιπόν σας προτείνουμε:
Ανάγνωση – Γραφή
- Να τους δείχνετε επιγραφές ή πινακίδες στο δρόμο, καθώς πηγαίνετε βόλτα. Να στέκεστε και να τις παρατηρείτε και να προκαλείτε τα παιδιά να σκεφτούν για τα μηνύματα που μεταφέρουν όπως: Τι νομίζεις ότι δείχνει, ποιός μπορεί να την έφτιαξε, για ποιό λόγο, σε ποιους απευθύνετε.
- Να παίρνετε τα παιδιά μαζί σας όταν πηγαίνετε να αγοράσετε εφημερίδες ή περιοδικά, να αφιερώνετε λίγο χρόνο παρατηρώντας τους τίτλους και τις εικόνες στο εξώφυλλο και να συζητάτε με τα παιδιά για το τι μπορεί να γράφουν.
- Κοιτάζετε μαζί με τους μαθητές φακέλους όπως ΟΤΕ, ΔΕΗ, κάρτες πασχαλινές κλπ και αφήνετε τα μαντέψουν εκείνα τον αποστολέα και το περιεχόμενο.
- Να γράφετε μαζί με τα παιδιά σας τη λίστα για τα ψώνια, να αριθμούν τα είδη που έγραψαν, να τα αναζητούν ?μέσω των πινακίδων- στα super market και να τα βάζουν στο καλάθι.
- Όταν επιστρέψετε στο σπίτι, αφήστε τα παιδιά να τοποθετήσουν τα προιόντα στα ράφια σας και να ασχοληθούν με τις οδηγίες του προιόντος, το βάρος και το μέγεθός του.
- Όταν πρόκειται να φτιάξετε ένα γλυκό, να αναζητείται μαζί με το παιδί τη συνταγή από το βιβλίο μαγειρικής κοιτώντας στον πίνακα περιεχομένων, οι μαθητές να διαβάζουν τα υλικά, να ελέγχουν αν υπάρχουν στο σπίτι αυτά τα υλικά και μετά να γράφουν μία λίστα για τα προιόντα που πρέπει να αγοραστούν. Επίσης να διαβάζουν την εκτέλεση της συνταγής από το βιβλίο και όπου είναι δυνατόν να συμμετέχουν στην κατασκευή της (που είναι και το πιο ευχάριστο μέρος!).
- Όταν το παιδί αδιαθετεί, να διαβάζετε μαζί με το παιδί σας τις οδηγίες του φαρμάκου
Αριθμητική
- Μαζί με το παιδί σας στο δρόμο διαβάστε τα νούμερα από τα σπίτια και τις ονομασίες των δρόμων.
- Όταν διαβάζετε τη συνταγή, βάλτε το παιδί σας να μετρήσει τις ποσότητες και να τις υλοποιήσει
- Όταν διαβάζεται μία εφημερίδα ή περιοδικό, βάλτε το παιδί σας να κοιτάξει τις σελίδες των περιεχομένων και να τις βρει μέσα στο περιοδικό.