Ιδέες για να «νικήσουμε» τον κορονοϊό και τα δυσάρεστα συναισθήματα που μας δημιουργεί

Ιδέες για να «νικήσουμε» τον κορονοϊό και τα δυσάρεστα συναισθήματα που μας δημιουργεί (φόβο, θυμό, άγχος, πανικό):

  1. Ζωγραφίζω σ’ένα χαρτί τον κορονοϊό, όπως τον φαντάζομαι. Γράφω δίπλα το συναίσθημα που νιώθω όταν τον σκέφτομαι (π.χ. αηδία, φόβο, άγχος…). Στη συνέχεια «καταστρέφω» το χαρτί – και μαζί τον κορονοϊό και το δυσάρεστο συναίσθημα- με όλη μου τη δύναμη και με όποιο τρόπο μου αρέσει (το μουτζουρώνω, το τσαλακώνω, το σκίζω με τα χέρια ή με τα δόντια, το ποδοπατώ, το πετώ στα σκουπίδια ….).
  • Γίνομαι ήρωας και κατατροπώνω τον «κακό» κορονοϊό. Φτιάχνω τη δική μου ιστορία / κόμικ/ game …, με τον κορονοϊό στο ρόλο του «κακού». Διαλέγω ή δημιουργώ έναν ήρωα στο ρόλο του «καλού», καθώς και τα όπλα που θα χρησιμοποιήσει, π.χ.              «Dr. CloronvsCoronaman»! Μαντέψτε ποιος θα νικήσει στο τέλος!!! Μπορώ να το ¨παίξω¨ με τ’ αδέρφια ή τους γονείς μου στο σπίτι και με τους φίλους μου online.
  • Συνθέτω/ δημιουργώ ένα έργο. Θα μπορούσε να είναι ένα ποίημα, τραγούδι, μελωδία, ζωγραφιά ή αντικείμενο (π.χ. με πηλό, πλαστελίνη, χαρτί/ χαρτόνι, ξύλο, τουβλάκια lego…) για να εκφράσω αυτά που νιώθω (απειλή, βαρεμάρα, άγχος, φόβο, πανικό, θυμό, απελπισία, ανησυχία…).
  • Φτιάχνω έναν κατάλογο με ¨μαγικές λεξούλες¨ (π.χ. ¨ξου ξου κορόνα¨) και αισιόδοξες σκέψεις ( π.χ. ¨σύντομα οι επιστήμονες θα βρουν το φάρμακο¨, ¨η ανθρωπότητα θα επιβιώσει όπως τόσες και τόσες φορές στο παρελθόν¨). Τις χρησιμοποιώ ως αντίδοτο – αντίλογο κάθε φορά που μου έρχεται μια δυσάρεστη σκέψη ή συναίσθημα.
  • Βρίσκω το ¨καταφύγιό¨μου. Φτιάχνω έναν κατάλογο με ό,τι με βοηθάεινα νιώθω καλά στις δύσκολες στιγμές μου (π.χ. η αγκαλιά της μαμάς και του μπαμπά / η αγαπημένη μου μουσική / παιχνίδι με το ζωάκι μου / μαξιλαροπόλεμος με τ’ αδέρφια μου / μαθηματικά / κατασκευές / χορός / γυμναστική / κηπουρική / μαγειρική / ονειροπόληση / να μιλάω με τις φίλες και τους φίλους μου …). Καταφεύγω σε αυτά που με κάνουν να νιώθω καλά, όποτε το χρειάζομαι.
  • Προγραμματίζω (σκέφτομαι και γράφω) τι θέλω να κάνω όταν όλα αυτά που ζούμε τώρα τελειώσουν και είμαστε ξανά ελεύθεροι να βγούμε από το σπίτι και να βρεθούμε με τους άλλους ανθρώπους (σκέφτομαι πού θέλω να πάω, ποιους θέλω να συναντήσω, τι θέλω να κάνω). «Φτου ξελεφτερία! Αυτό που θέλω είναι…»

Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο ιδέες που μπορούμε ν’ αξιοποιήσουμε για να διατηρήσουμε την ψυχοσυναισθηματική μας υγεία εν μέσω αυτής της πρωτόγνωρης παγκόσμιας κρίσης κι απειλής. Ο καθένας μπορεί να βρει και να εφαρμόσει τις δικές του λύσεις σ’αυτό το πρόβλημα. Όλες αυτές οι ιδέες απαυθύνονται σε μικρά, μεγάλα και πολύ μεγάλα παιδιά.

Θα ήταν πολύ όμορφο και χρήσιμο, όποιος εφαρμόσει κάποια από αυτές εδώ ή άλλη δική του ιδέα, να μοιραστεί την εμπειρία του, στέλνοντας ένα απαντητικό emailστο σχολείο.

Η ψυχολόγος του σχολείου

Νικολαΐδου Μαρίνα

Share Button
Ημερολόγιο εκδηλώσεων
Φεβρουάριος 2025
Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυριακή
27 Ιανουαρίου 2025 28 Ιανουαρίου 2025 29 Ιανουαρίου 2025 30 Ιανουαρίου 2025 31 Ιανουαρίου 2025 1 Φεβρουαρίου 2025 2 Φεβρουαρίου 2025
3 Φεβρουαρίου 2025 4 Φεβρουαρίου 2025 5 Φεβρουαρίου 2025 6 Φεβρουαρίου 2025 7 Φεβρουαρίου 2025 8 Φεβρουαρίου 2025 9 Φεβρουαρίου 2025
10 Φεβρουαρίου 2025 11 Φεβρουαρίου 2025 12 Φεβρουαρίου 2025 13 Φεβρουαρίου 2025 14 Φεβρουαρίου 2025 15 Φεβρουαρίου 2025 16 Φεβρουαρίου 2025
17 Φεβρουαρίου 2025 18 Φεβρουαρίου 2025 19 Φεβρουαρίου 2025 20 Φεβρουαρίου 2025 21 Φεβρουαρίου 2025 22 Φεβρουαρίου 2025 23 Φεβρουαρίου 2025
24 Φεβρουαρίου 2025 25 Φεβρουαρίου 2025 26 Φεβρουαρίου 2025 27 Φεβρουαρίου 2025 28 Φεβρουαρίου 2025 1 Μαρτίου 2025 2 Μαρτίου 2025

Προβολή ολόκληρου του Ημερολογίου εκδηλώσεων